Thursday, October 25, 2012

salam aidil adha

salam semua...masih bersiaran di opis ni..mesti dah ada yang bercuti kan arini..xpon mesti dah ada yang dah sampai kg :) insyaAllah aku nyer turn malam ni..semoga di permudahkan perjalanan kita semua amin...
mood raya makin terasa ni...klu xcaya tgk gambar bawah ni....


dah nk penuh kan?? punye la ramai yg dah cuti arini..so aku lepak je kat opis arini sbb nye malas nak amik cuti gakkk...so arini lunch hour kita jimba2 ler lalalalala
sempena aidil adha esok..sempena hari raya korban...insyaAllah esok aku juga akan turut skali sesi ibadah korban...somoga segala nya di permudahkan dan di terima ALLAH amin...

Hukum Melakukan Korban

Hukum melakukan korban ialah sunnah mu’akkadah bagi sesiapa yang mampu melakukannya.
 Sabda Nabi Muhammad sallallahu ‘alayhi wasallam yang bermaksud:
 “Aku diperintahkan agar menyembelih qurban dan ia sunat bagi kamu”
(Riwayat Tirmizi)
hmm sanggop ke aku tgk ni esok?? pergh cabaran gak ni...doakan yang terbaik semua...amin
last skali nk ucapkan selamat menyambut aidil adha semua..sama2 la kita renung2kan apa yg terbaik sempena ibadah korban ni...berhati hati di jalan raya...



1 comment:

  1. Tak sanggup nak tengok.. kalo tengok mesti rase kesian.. bile kesian org cakap takleh makan dah lauk tu.. huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...