Wednesday, October 17, 2012

aku jua terasa...

yea aku jua merasa...sensitip topik! xkesah la klu ada yg membaca ni merasa nyampah ke benci ke yang pasti aku dedikasikan entry kali ni untuk dia yang aku kenal..untuk dia yang aku anggap adik..untuk dia yang pernah kongsi suka duka bersama dan untuk dia juga yg pernah hadir dalam diari hidup aku w/pon hanya beberapa tahun...sobs..sobs..
saat entry ni di tulis hati aku menangis..kepala rasa nk pecah..perasaan bebuku2 dlm dada..tapi xtau nk share dgn siapa..xtau nk cter mcmmane..yang pasti aku juga merasa pedih itu!



aku kenal dia sekitar 2008 klu nk ikotkan perkiraan masa xlama pon..tapi sepanjang kami berkawan jarang ada yg makan hati..mmg xde dlm kamus hidop kami rasa marah @ benci.. xpenah lupa ucap selamat w/pon sekadar "hati-hati" hmm rindu sgt2 keadaan itu..
tapi keadaan dan takdir sentiasa dan pasti berlaku kan! di takdirkan mahligai istana yg di bina runtuh tanpa dpt di selamat kan lagi, dia cuba bangkit..cuba berdiri..bayangkan aku yg hadap segala tangisan nye w/pon kekadang dia nampak hapy tap sebagai kakak aku tau jauh di sudut hati dia..luka berdarah..masih tergiang2 di telinga mendayu nya tangisan itu..masih terasa panas nya dakapan kami! arghh ssh nk ckp susah nk cerita...
seboleh2nya dia mahu melangkah pergi jauh dr semua! puas aku beri nasihat..puas sudah aku berdiri di sebelah dia ttp nekad mahu pergi jauh dari semua..tinggal kan semua yang ada...mencari diri yang hilang...aku pasti jika aku berada di tempat nya mungkin itu juga yg aku akan lakukan..cuma doa yg aku sertakan semoga kau bahagia adikku..
setelah setahun lebih pergi nya dia dari diari hidup aku...rupa nya masih ada yg igt dia..tapi aku sgt2 terkilan..mengapakah masih ada yg bercerita tentang keburukan nya! w/pon dia dah xde depan mata...aku jamin selama mana aku xjmp depan mata dia..mereka2 juga begitu! ape salah adikku dgn mereka? 
yang paling aku terkilan sampai ada yg keluarkan kenyataan bahawa adik ku itu pernah cuba menggoda nya! ya ampun sampai nya hati..kenapa perlu nya mengaib kan org..w/pon aku xpasti kesahihan cerita itu tp bg aku xde guna pon cerita benda dah lepas..lepaskan dia bahagia xboleh ke wahai manusia sekeliling? 
berdosakah dia memegang status J..bukan kehendak dan bukan permintaan nya mahu memegang status itu...aku pasti jauh sudut hati dia juga mahukan bahagia..dia juga mahu diri di sayangi!









nota kaki : xsuker keadaan mcmni..semoga kau tabah w/pon dimana kau berada..semoga kau dapat bahagia itu amin...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...