Tuesday, September 18, 2012

tragedi 1 malaysia

salam semua...sehat ke? selamat bekerja semua..arini aku nak share sikit je,bukan setakat kongsi kot hmm peringatan jugak nie..
cuti baru ni aku balik kg di kejutkan dgn satu kebakaran di kejiranan rumah mak abah aku..kalau xsilap xde pon sampai masuk berita @ surat khabar maklum la kg terpencil je pon..:(  so sambutan 1 malaysia untuk aku dan penduduk setempat untuk tahun ni tolong ape yg patut untuk mangsa...
kalau nk cerita full pasal kebakaran ni mmg xdpt nk gambarkan...terkejut..cuak..gelabah...kelam kabut semua ada..maklum la tuan rumah langsung x perasan rumah di sambar api memandang kan kebanyakkan ahli rumah xde masa kejadian tu, nasib baik la jiran depan rumah menjerit2 mintak tolong..yg aku plak dr rumah dah perasaan asap hitam pekat ke langit! sungguh x terlintas di kepala ada rumah terbakar...
yang pasti tuan rumah kerugian sgt banyak, tambah lagi rumah nya habis terbakar 90% semua nya di sbb kan oleh cucu yang berumur 5tahun main mancis! so kawan2 yg ada anak ke adik2 tu TOLONG la perhatikan lebih anak2 anda..
kalau dah terbakar mcm jiran aku tu menangis air mata darah pon xleh nak buat ape..cuma alhamdulillah xde kemalangan jiwa berlaku...
buat sementara waktu ni jiran aku ni dapat rumah bantuan sementara sebelum rumah tapak asal di baik pulih se ada nya...



nota kaki : xde amik pic pon...semua xsempat..kelam kabut sgt, semoga jiran aku redha dgn kejadian ni..

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...