Sunday, September 2, 2012

hobi baru

benda pertama aku nak cakap ALHAMDULILLAH...

bercakap topik hobi ni, mmg dari sejak azali kot...xpon mmg dari aku dapat lesen guna dapur   dari mak kot mmg aku suker sgt cari resepi2 kat dalam majalah ke surat khabar ker..ntah mmg aku suker gler..tambah g kalau ada org sanggop makan hehe lagiks aku over eksited nk buat! 
sejak aku masok belajar dok ostel pastu dok umah sewa dah jarang aku membuat aktiviti cengginih! tambah2 g kekurangan masa dan peralatan maklum la umah sewa pon ape je yg ada, selesa untuk masak2 isi perot pon dah cukop :)
skang sejak dah 4tahun kebelakangan ni alhamdulillah rezeki murah dgn tempat kerja skang..dah dapat selesa kan diri dari segi mental dan fizikal...so far aku bersyukur sgt2 dgn ape yang aku ada skang..bukan xde niat nak lebihkan usaha ke ape cuma maybe skang aku dah selesa kot..hmm lain org lain pendapat kan..hehe...eh dah start merepek...
so aku pon dah start berjimat nk beli n simpan perkakas masakan dr segi untuk kek..untuk biskut semua aku dah mula beli sikit2..buat masa ni kalau yg berkaitan dgn kukus mengkukus ni insyaallah aku dah boleh buat :p so sesi mengPrint resepi terjadi la kat aku haha...tanpa sedar kan 3 4 ari lepas kemas2 kotak doremon aku rupa nya dah banyak giler dah aku print resepi haha...
kalau chef wan tgk mau menangis dia, tgk betapa gigih aku ni minat nya dgn masak memasak hehe....


confleks coklat...pestime buat jadi alhamdulillah...



 coklat sesi masuk kan dalam acuan 


tadaa coklat nya dah jadi! pestime jugak buat..alhamdulillah :)



ikotkan dari resipi yg aku print, kek coklat kukus...tapi aku pandai2 je masuk kan dalam cup mcmtu..so deko sikit2 je..alhamdulillah pestime gak buat....
siap bawak g rawang umah kawan aku openhouse lagi, alhamdulillah lagi ramai gak yg puji sedap! siap ada yang mintak resepi :) senyum sampai telinga okesss....

ni semua aku buat 3ari berderet2 28/8 - 30/8/12...penat toksah citer la kalau tgk dapor dah mcm kapal perang...tapi bila tgk hasil...adoi jatuh cinta sudah :p




nota kaki : impian nk beli oven la teringin nak buat redvelvet :p bila agaknya ada rezeki nak beli...ada x sape2 nk banje hehehe....impian ni! nk simpan duet lagi....

3 comments:

  1. sedapnyaaaa. bilalah saya nak beljar masak sendiri pula nih..jeles tengok orang lain pandai masak..;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belajar sikit2 la mummy...nanti2 mesti boleh, insyaAllah...

      Delete
  2. nyum2 sedap nye.......
    da bley bukak kedai bakery ni :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...