Thursday, April 12, 2012

SPeechless!!

ya aku sgt "speechless" pg ni dan smpai skang........adoi susah nye jadi org perantaraan nie, nk bagi nasihat pon kdg2 aku xterckp ape yg aku rs demi menjaga hati dan perasaan org sekeliling...berat nye beban aku aku kena tanggung arini..kenapa aku yg di mestikan memengang amanah nie? rasa berdosa nya...serius ni hati aku berat sgt...

pg ni dapat kol dari makcik a.k.a adik ipar mak aku, hmm xpasti stil adik ipar @ tak sbb nye adik mak aku dah xde a.k.a arwah sudah..bukan nk menafikan hubungan tu cuma bg mak aku adik bradik dorg dah bersetuju bagi ruang dengan adik ipar nya ni bina hidup baru..a.k.a kalau nk kawen lain ke ape, cuma permintaan jgn pisahkan kami2 yg masih sepupu ini...harap sgt xkan putus :(

berbalik ke cter,makcik aku mintak pendapat dari aku "kalau nk masuk kan budak 2org ni sekolah + asrama anak2 yatim ok x" zupp tros naik darah kat kepala.... sumpah aku mmg xterpikir langsung bab nie, serius xsampai hati sgt nk sebut perkataan "anak yatim" tu dr mula ayah dorg pergi..ape yer aku nk ckp? adakah perlu bersetuju w/pon aku mmg XSETUJU!!! adakah alasan makcik aku bg boleh di terima dek akal...konon2 nya sekolah anak2 yatim tu free, dah xpayah dia pk lg pasal belanja sekolah @ pape..siap dpt biasiswa lg..
klu duduk dgn dia budak2 tu sumer kena jimat..

susah kan jadi aku?nk nasihat makcik aku suh jaga anak2 tu sendiri mcm sedia kala aku xstay dgn dia setiap hari, aku xtau ape jadi...nk kata aku sokong makcik aku,aku xdpt bayang kan perasaan sepupu2 aku tu...mimpi ngeri kot...tibe2 semua berubah sampai kena masuk asrama anak2 yatim...aish aku lak yg sedih! bkn aku nk nafi kan @ buruk kan asrama anak yatim ke..salah kan takdir pon..cuma aku pelik arwah pakcik aku meninggal bukan bodoh2 mcmtu jer..rumah..kereta..moto..semua dah abes bayar..just anak bini stay bayar api air je..
siap ada duit pencen g tiap2 bulan...xcukop ker? adoi pening nye...

adoi ape aku nk buat ni...t/jawab aku arini kena kol sepupu2 tu pujuk dorg masok asrama tu...yg aku sendiri x setuju! so mcmane...ape aku nk ckp kan dorg...mcmane nk selam hati dorg erk? aish susah nk faham dorg nye hati..br form1 ngan form 4 kot...mmg mcm2 baik buruk nya ada,ni skang pon aku dok list baik buruk nye...tp aku ttp xmau dorg dok asrama anak2 yatim....sgt2 sensitif kot :(

selepas berkol2 ngan makcik2 ku yg lain insyaAllah ada keputusan yg baik, harap sgt dorg2 setuju..wahai adik2 sepupu ku maybe ni yg terbaik untuk masa depan korg..angah xsanggup nk bagi korg berdua stay asrama anak yatim...bukan kt semua ni layak masok BERSAMAMU pon,klu setakat mama korg xmampu nk tggung skolah makan pakai nenek pon ada, maklong ada..acik lg la siap dah setuju nak amik..kalau korg nak sabtu ahad ni acik komferm dtg amik..nk dok ngan angah serupa korg dok asrama huhu..almaklum la dok bujang ni ngan kwn2 lagi...angah bkn nk menafi kan hak masing2 tp mungkin ni yg terbaik untuk semua..Ayah kat sana pasti sejutu!! itu angah pasti...

semoga ada jalan yang betol menanti kita semua....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...