Thursday, April 5, 2012

pERTAma Kali part 1

kali ni entry nak share tempat2 lawatan aku yg pertama kali aku jejak hehe..kot2 la boleh wat panduan untuk sape2 pasni terutama kawan2 nak g pulak lepas nie :)
kali nie nk share g cameron highland dah lama gak aku pergi febuari 2010 sadis kan seumur hidop ni la kali pertama kali aku jejak sana w/pon kampung halaman aku di PAHANG... bkn ape dulu2 susah nak g sana,masalah kenderaan la, masalah kewangan lagi,g pon time ktorg 5bradik kecik2 g..ye la kan mak abah pon bukan senang sgt masa tu...dapat skali skala balik kg naik bas time raya pon dah kira besar rahmat..huh emo jap..pape pon aku bersyukur dgn ape yang ada sekarang :) semoga kami bahagia smpai akhir hayat....
dah2 jom dgr cter aku nie, time ni aku dapat sewa umah kompeni alhamdulillah kompeni ada sediakan kemudahan untuk pekerja..terima kasih...May***k :) sekurang2 nye jimat dah tempat nak tido kan..aku dapat sewa dekat apartment villa Dahlia..syok oo..3 bilik 2bilik air untuk 3hari 2malam..ok la kan..famili aku pon bkn besar sgt..7 org jer..
smpai2 je dah kol3 klu xsilap..baring2 jap pastu terjap pasar malam kat brinchang..org kata  klu dah sampai cameron highland x pergi pasar malam tu mcm xcukop la perjalanan g sana..so aku kira cukop la kan..w/pon xde la lama sgt pon kat pasar tu..ramai gler org lgpon...tp klu nak beli sayur ke jagung ke..bunga ros (ni komferm la) kaktus ke,baju bajan ker sumer2 la..murah la....+strawberi dia masyukkkkkk!! 
esok nya kami terjah lagi tempat2 menarik al maklum la kan xpenah g abes semua aku redah...layanz...tgk ladang teh pon dah rasa jakun sgt! blom g tgk strawberi terjuntai2 jerkk huh susah ng ckp la bertapa exsited tanpa dapat di luahkan dengan kata2...

jom2 layan pic sambil2 aku terangkan siket2 erk...

keadaan rumah yang kitorg sewa tu...menarik kan view dia pon ngadap padang golf huh orang kaya stail :) ni la villa dahlia....


masing2 nak amik pic depan apartment layan...


sesi terjahan pertama yea..pasar malam brinchang...kat cn la kalau nk beli ros murah gler...jom2 terjah cn..


ni la hasil nye pas borong di pasar brinchang..almaklum la sana kan sejuk!! cantik2 kan design nye....:p



sesi terjahan hari ke 2 :p

ladang teh!! 


jom2 minum bharat tea...


dekat signboard pon jadi layan....


Bee FArm selamat datang...:)


tepi jalan pon jadik!! lalala


tanah rata...landmark cameron highland...kat cn pon banyak dah tempat nk beli2..


sesi shoping lagi!!





nie tempat kaktus besar tempatnya..senang je cari kalau nak pergi...


sebelom balik sempat lagi...

taman rama - rama xbyk pon rama2 nye huhu


shoping strawberi dulu pape hal pon...


nota kaki : di sebabkan entry ni untuk pertama kali ni sumer nye sesi melancong ke sana buat pertama kali kalau nk ikot kan mula dr saat tu smpai skang aku rs mau dah 7 8 kali dah aku g hehe...tp xde amik sgt dah pic..ye la kan dah g byk kali la kata kan..


4 comments:

  1. Bestnya...suka ngan sarung tangan n stokin tuh...
    salam kenalan...

    ReplyDelete
  2. tu la smpai sekarang ada simpan lagi hehe..
    selamat berkenalan gak..

    ReplyDelete
  3. last pegi tak silap 2010 dulu...tingin pulak akak nk gi bila tengok gambar2 ni.

    ReplyDelete
  4. pegi la kak..skali skala tukar angin hehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...