Thursday, June 7, 2012

aku juga rasa beban nya...

salam kawan2 semua...hari ni rs nya mcm nak share sesuatu yg aku rs sgt berharga untuk aku simpan sebagai pengajaran...dan aku kongsi kan pada semua sekadar berkongsi cerita...boleh kan??
cerita nya bergini,antara sahabat syurga cinta ku telah selamat melahir kan seorg bayi perempuan pada 3 jun 2012..akhir nye kami sudah ada junior :) semoga jadi anak yang solehah sayang....

setelah kata sepakat di capai memuaskan hati semua pihak setelah di timbang baik dan buruk....insyaAllah semua berpuas ati kot..sahabat ku berpantang di rumah mentua..pada asal nye begitu la..tetapi setelah 3ari keluar dr wad nmpk nye dia terpaksa pulang ke rumah sendiri yg hanya beberapa blok dr rumah mentua..antaranya ayah sahabat ku sedang terlantar sakit sejak 5bulan lalu atas alasan yg logik dan boleh di terima pakai konon2 nye senang saudara mara @ sahabat handai mau melawat...ye itu aku setuju sgt2..mcm aku ni kalau nk dtg melawat xselesa sgt kot klu dorg di rumah mentua..

tp yg menjadi kn kemusykilan ku di sini adalah kalau betol mentua dia menawarkan diri mau menjaga cucu sulung nya..sila la jaga dengan sempurna wahai makcik..adakah konsep menjaga wanita dalam pantang hanya melalui telefon?? adakah kerana canggih nye dunia kita semua jadi canggih mcmtu gak??huh ngeri kan...


moral nye..kami sebagai sahabat semakin akrab! ye aku akui itu...masing2 sebok berkol2 kalu boleh terbang berkumpol dah tentu kami mahu!..insyaAllah ia makin mematang kan kami semua.. terutama nya bg sahabat2 ku yg sudah berumah tangga..semoga kami semakin kuat..

wahai sahabat! banyak2 kan bersabar yer...w/pon hanya dengar sedu sedan mu dr kejauhan..aku tetap rasa beban tu..aku tetap rasa terbeban! aku tetap rasa sedih begitu...jika mampu akan ku putarkan keadaan di mana si kecil itu lahir ketika aku cuti..kerana tuntutan kerja aku masih tidak dapat hadir di sisi kalian berdua...Ya Allah kau tabah kan la hati sahabat ku..kau permudahkan la segala nya..kau lindungi la mereka berdua...amin





nota kaki : hmm mesti tertanya2 kan kenapa sahabat ku xpantang di rumah ibu bapa nya..sbb nya....hmm ayah nya sedang sakit tenat sekarang..kesian dekat mak nk jaga dua2..so bertahan la selagi boleh wahai sahabat...insyaAllah selagi boleh akan aku cuba selalu ada..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...