Friday, July 6, 2012

setahun sudah

6 julai tiba juga...hmm tahun lepas kami sekeluarga sedang dlm keadaan bersedih pd tarikh ni..kdg2 rasa mcm xpecaya je..kadang2 tu terasa2 suara nya...ye hari ni genap setahun arwah pakcik ku yg ku panggil "atam" pergi menyahut seruan ilahi...

bukan xredha..bukan juga nk salah kan takdir,tp sesekali terasa sgt dia pergi..dan kdg2 tu pernah gak terpikir kenapa dia pergi dulu...? hmm ajal dah sampai kan..pape pon aku sekeluarga redha mungkin ada hikmah yg ktorg xnampak g dlm masa setahun ni..

mesti pelik kan nape aku terasa sgt atam pergi..mmg dia bukan mak&ayah kandung ku tp dia pakcik dan juga sahabat yg sgt2 memahami..cerita la ape saje pasal kereta, pasal belajar, pasal kengkawan pasal bf dia sentiasa menjadi pendengar yg baik! penah jugak aku bawak ex-bf ku jumpa dia yg pertama.. dia pasti akan ada kalau aku susah..bkn duit yg aku perlukan tapi bahu dia..nasihat dia..dan kdg2 lawak bodoh nya..

sehingga arini aku sgt2 tkot nk jumpa tarikh 6julai, tp arini ttp ada kan xadil aku nk berhentikan masa untuk semua org sbb aku!.. yang pasti air mata ttp xboleh nk tahan..rs nak cuti arini nak g kubur nak baca yasin banyak! :(










pape pon atam tetap di hati...Semoga arwah atam di tempatkan di kalangan org2 yg beriman..amin


nota kaki : nak balik :(

1 comment:

  1. Angahmia kena banyak bersabar tau..percayalah yang hidup pasti akan pergi. Allah lebih sayangkan dia. yang penting kita kena banyak berdoa supaya arwah sentiasa di tempatkan dgn orang2 yang soleh..insyaallah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...