Saturday, March 3, 2012

ada tak sape2 tau ape nih??

haaa kali ni aku nak share something...ala bukan benda rahsia pon jauh skali gosip...just share kenangan zaman kanak2 aku jer zaman dolu2..kali ni tentang BUAH.
Ada tak sape2 tau nama buah nie? dolu mase kecik2 aku ngan askar kg merayap masok hutan cr buah nie..dolu2 rs nye org2 tua ckp buah tu buah hutan...so ktorg pon usaha la masok hutan..ala tp bukan hutan belantara pon..tepi2 hutan je...xde nye berani masing2 nk msok hutan belantara..di makan rimau jerk...:p 
nikmat tau rasa buah tu maybe dak kg mcm aku je kot merasa buah tu sbb sejak dok kl nie xpenah g aku jmp org jual..mmg btol2 ada nilai kenangan kot kat buah nie..
nk di jadikan cter balik raub tercinta br2 nie..ada 1 gerai tepi jalan ni jual buah..aku pon singgah la kot2 dpt beli buah tangan tok org kat umah...belek nye belek buah kat situ skali ternampak lak buah nie..mmg aku sambar la..bukan mahal pon sebijik 30sen.. murah kan? tu la nikmat dok kg serba serbi murah amat...aku pon xtau bape byk aku beli sbb main ambik jer hehe..tp kira puas la kot org kat kg makan + aku yg dah lame cari buah nie...
hmm mesti tertanya2 kan buah ape...mai aku tunjuk gambar yg sempat aku ambik sblom abes di makan dgn rakus nye memasing hehe...







-Haa NIe la BUah TaMpOI namaNyA-

1 comment:

  1. ohhh .. buah ni .. ini buah carom .. betul tak ?

    Nota kaki :: kak amy , could you please put chat room in your blog ? so, it's easy way to we communicate as a blogger :) easy for me as well to drop off my hello :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...