Wednesday, August 8, 2012

oh strawberi

salam semua..hari ni nak citer pasal strawberi sket..aritu kan aku g cameron highlands..selepas lebih 10kali kot aku ke sana..baru ni kali pertama dlm sejarah aku pergi ladang strawberi..haha mesti ada yg xcaya kan..kwn2 aku selalu ckp aku tipu, tapi mmg kenyataan tau..

sebab utamanya aku xmakan strawberi so mmg xde la perasaan kan nk g ladang strawberi nk bersusah2 buat ape..kat pasar dia pon byk jual pon aku xbeli hehe...

kali ni aku pergi jugak, sebenar nya nk singgah je sbb utama ada sedara atas sedara pregnant teringin strawberi,so aku pon gigihkan jugak la pergi cari ladang strawberi..nk bg org pregnant plak tu xkan nk bagi yg cikai2 je kan..kena la yg segar dr ladang okes..baik x aku?? haha puji la diri sendiri kalau x sape g nak puji...:p

sepanjang2 jalan dari tanah rata ke brincang semua nya aku tgk ladang milik penuh kaum C so aku xberminat lak lgpon time pose kan tu, org2 xpose ramai dlm tu takot aku skali ngap mcm dorg gak haha...mane la tau kan...so pikir sambil drive keta tu tetiba terpikir hmm nape x pergi jer perkampungan melayu kan! mesti la ada kan..nama pon dlm kawasan cameron jugak..lain la klu aku ke tapah ke haha..

so aku pon terjah la "selamat dtg ke kg sedia" ntah xtau nape nama kg ni SEDIA xpulak aku tertanya hehe...so mmg tepat jangkaan aku byk jugak la ladang milik org melayu a.k.a org tempatan situ..siap ada chalet..homestay ala2 kg bagai..bagus2.. menarik..insyaAllah len kali nk try homestay situ lak..

jom layan pic kang byk lak aku taip!


 antara ladang yg ada..:)


tadaa...geram kan...



kalau nk beli dia kasi bakul dan gunting..petua nya strawberi xleh petik pakai tgn nanti dia merajuk! hehe..yg ni aku x tipu kakak kedai tu cakap..



dah banyak mcmni pon belum cukup 2kg.. penat gak la nak kena gunting satu2 tangkai nya...
1 kg = rm30



langkah seterus nya pack kan dlm bekas khas.. :)

dan yang seterus nya xde kaitan dgn ladang strawberi ni saje je aku nak buat kenangan hehe...



strawberi rasaksa! makan sebijik je pastu komferm kenyang dah hehe...


nota kaki : mood nak raya! yeayy...

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...