Friday, February 23, 2018

Coti2 2018

Mggu ni aku amik cuti panjang sempena bulan febuari.. bulan kaseh sayang bukan sebab valentimeDay okeh.. tapi sebab bulan kelahiran aku.. dari dulu dari mula2 kerja ade duit sendiri memang aku niat kalau bukan tarikh lahir @ mesti bulan lahir aku akan jalan2 makan2 reward diri sendiri! Kalau bukan aku yang reward sapa lagi kan... so kawan2 yang dah kerja tu boleh dah buat cam aku ni.. bukan kena pergi tempat2 mewah pon janji ko happy 😍
Jadi taun ni aku plan dengan kawan baik aku..kitorg akan bermalam di cameron highlands 3ari 2malam... propa kan.. padahal sebelom2 ni memang menetap kat sana pon.. 🤣 bukan x boleh bercuti tempat lain tapi entahhh sentimantel value tu kot yang ktorg cari.. nasib la kawan aku ni pon sama cam aku sama2 merantau cari rezeki dulu2 dah pindah jugak.. jadi kali ni trip kenang kembali jmp kawan2 lama free n easy aje..
Kali ni best sket kot keisha dah masok 3y harap2 bagi kerjasama la ye anak!  Sebelom2 ni berjalan dia bawah umor nk kena follow mood dia 😑
Mohhhh cameron highlands...


Thursday, February 15, 2018

Born day

13 feb datang lagi...selamat ulang tahun untuk diri sendiri.. 😗 untuk 2018 ni ucapan yg aku tunggu setiap tahun xmungkin muncol.. allahhuakbar 😭 rindu x berpenghujung... lastYear 2017 yg terAkhir.. mak rindunye.. 😭 xsangka itu yg terakhir! Moga arwah mak tenang kat sana.. al fatihah... amin..
Xde wish @ harapan klise just doa bebanyak diberi kesihatan yg baik dipermudahkan segala urusan dunia akhirat... insyaAllah..
Terima kasih jugak adik bradik saudaramara kawan2 yg x lupe wish n doa2 kalian.. xmampu nk balas 😗😗😗


Tq 4 the cake 😍

Saturday, February 3, 2018

New year 2018

Selamat tahun baru semua.... wah lambat dah nk wish pon 😉 almaklum la baru terjaga dari mood M.. pasni nk rerajin masok umah cn.. la.. doakan aku istiqomah.. 😁 

Xde wish beria sgt pon moga 2018 lebih baik dr taun 2017 tu.. insyaAllah amin

Saturday, April 18, 2015

Trip gonjeng 2015

alamak baru perasan dah nk msok setengah tahun baru nk update...bz la skang.. memandangkan skang aku ngah cuti panjang boleh la update ye tak hehehehe
Awal febuari aritu diel punye diel akhirnye trip yg dirancang 3bln sblmnye berjaya!!! Yeayyy bkn senang nk kumpol kwn zaman gonjeng a.k.a kwn skolah dr tadika nk spendtime sama2 yela masing2 dah ade life sendiri..masing2 dah berumor oppss... umor sekadar angka..
Ok xmau merepek panjang trip pestime ni sume setuju nk p pulau so jommmm pulau perhentian in the house....xde perkataan yg sesuai nk guna tok trip kali ni....xde penyesalan sume best best best dan best..semua ikot plan...
Ktorg naik bas je dr kuala lumpur ke kuala besut so dlm bas boleh tido je hahaha...
So trip kali ktorg 4org je xmau ramai2 lgpon mmg ktorg ber4 je yg still calling2 still jmp2 w/pon kdg2 bz ya Ampun...

Tuesday, December 30, 2014

last day 2014!!

pejam celik pejam celik abes dah 2014... mcm2 jadi tahun ni baik diri aku mahu pon keluarga aku.... tapi ni la nama nya kehidupan... dugaan..dugaan...dan dugaan....kerana dugaan jugaklah bg byk aku pengalaman.... ajar aku jadi lebih matang...lebih rasional lebih segala2 nya....
dah 2tahun rupe nye jadi warga cameron higlands.. w/pon byk suka duka kat cn tp ni la tempat aku nk untuk rezeki n kehidupan aku...insyaAllah semua akan baik2 je...
kesimpulan nye untuk tahun ni "hargai la ape yg ade kat sekeliling kita selagi boleh..jgn dah hilang baru nak menyesal"

welcome 2015

#wishlistOhwishlist

Sunday, April 20, 2014

Trip to portdickson 19 - 20 april

Akhirnye!! Last minit plan... Sampai jugak kat pd... Yeayyy cameron to pd jauh jugak rupenye hehehe... Jom2 mandi pantai... Almaklum la kat cameron kan sejuk suam2 turun bawah baru la merasa panas cengginih :-)

Monday, March 24, 2014

Rezeki!! Ex-gratia

Alhamdulillah...selepas setahun berkhidmat ngan kompeni Rimau!! Akhirnye 24 mac 2015 merasa jugak imbuhanNya :-) alhamdulillah...alhamdulillah... Terima kasih allah
Terbalas jugak penat lelah!sakit pening! Stress melampau sejak setahun ni...ni la namaNya beBaloi2

Tuesday, March 4, 2014

Alhamdulillah rezekiii...

Yeayyy dpt jugak!! Ni la nama nye rezeki hehhe.. Org len dok sebok2 cter pasal BRIM aku gak yg cam xde je gaya nk dpt... Akhirnye..., arini tgk peti surat...jeng jeng..
Yeayyy....tenkiu malaysia...

Thursday, February 27, 2014

Arghhh!!

Adoiiii intro pon dah xbest!! Arini brol2 wat aku rasa nk marah sgttttt... Sampai skang dah balik umah n dok merepek cn pon dok pk lg.. Aishh sumpah sgt tension... Alkesah nye aritu xigt tarikh ade la satu customer aku kat bank tu dtg wat transaksi ngan aku pastu aku tersilap key in... Yes ni SALAH AKU, aku ngaku la kan.. Pastu dia marah2 siap pakej ckp aku xlayak keja.. Nk keja wat cara nk keja.. Bla... Bla bla..mcm2 la so aku pon time tu jugak aku btolkan silap aku sambil aku ckp sory..sory.. Pastu dia blah camtu jerk.. So aku anggap aritu ari xbest aku!! Sobs sobs...
Customer tu dtg lg dan lg pas kes tu tapi xpenah dah berurusan keja ngan aku... so aku anggap dah xde pape lagi xde simpan dlm hati pon... Sumpah!!
Tapi arini ape sawan ntah dia berurusan ngan opismate aku selang 2kaunter ngan aku tetiba dia ckp kuat2 mcm saje nk bg aku dgr.. Pelik jugak,tetiba bising2 dok ulang ckp ayat dulu "buat keja cara nk keja" bla..bla bla... Aku malas nk layan pon so wat xtau je la kan...
Tetiba opismate aku ckp "weh ade org xpuas ati ngan ko" pelik x? Aku tanya la sape pastu dia ckp la pasal minah customer yg bising2 tu.. OmG ckp pasal aku ke td!! Aiyyooo dah lama kot kes tu... Dah beribu customer aku layan pas kes tu xde problem pon yg kecoh2 pasal ape.. Sumpah xpaham pelik manusia ni klu dah perasan bagus!!! Eeee aku stresssssss....
DAN paling XBEST opismate aku ckp ko mintak maap je wei.. Bior la salah dia pon.. Xyah panjang2 cter?! oMG sape yg kecoh2 sape yg cr pasal!! Aku xwat pape pon... Sumpah xde makna nya aku nk mintak MAAP SORY DLM MIMPI OK....
Korg rasa???

Tuesday, February 25, 2014

Today she turn 4

Hapy besday to u...hapy besday to u...hapy besday to damia! Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan kamu allah selamatkan damia...:-) hmm w/pon versi berbeza niatnye ttp sama... Selamat hari lahir adik sepupu yg paling kecik dlm famili ktorg..yg paling keletah.. Yg paling diRindui... Yg sgt mengHiburkan.. Kehadiran mu umpama penawar dlm hati ktorg semua selepas arwah ayah adik pergi!!
W/pon jarang jumpa dek kekangan masa.. Adik mia sentiasa dlm hati sentiasa dlm igtan.. Semoga allah kurniakan bahagia tok adik mia sekuarga w/pon tanpa ayah tercinta disisi... Semoga membesar dgn sihat..cerdik..dan menyenangkan mama dan keluarga amin..
Angah rindu mia :-)

Saturday, February 22, 2014

Al-fatihah 21022014

Takziah kwn ku!! Moga ko tabah n redha dunia akhirat.. Xsangka jodoh korg xpanjang... Allah lebih syg kan dia.. Moga roh nye dicucuri rahmat amin...
Ktorg kwn2 tompang sedih!! Cam xcaya je.. Cam mimpi pon ada.. Pape pon ktorg ade tok share story ngan ko.. InsyaAllah
Bila tgk pic balik..bila dipikir mmg ade hikmah aku siap gadoh ngan bos nak cuti pasal korg kawen oktober 2013 aritu mungkin allah nak bg aku kenal wife ko w/pon kejap je..
Semoga ko kuat kawan!!

Thursday, February 13, 2014

Alhamdulillah today is my day!!

Syukur alhamdulillah allah panjang kan umor aku lg... Semoga dpt berkat dunia akhirat amin... Perjalanan arini sgt lancar n baik2 jerk.. Pepagi satu opis nyanyikan lagu besday tok... Sumpah tocing huhu..
Sepanjang harini ramai sgt wish besday n doa kan yg terbaik tok aku... Pape pon xterbalas ucapan dan doa korg... Moga kita2 semua sentiasa dlm lindungan Nya amin...
Kdg3 rasa cam xde kwn..cam xde org syg!! Mood sentap... Tp arini bukti ramai org syg aku!! I love u all tooooo.... Xmoh bg masa berjalan boleh?? Nak arini je sampai bebila..hehe
Suprise xsangka2 dr family kat kg.. Mintak tolong housemate belikan kek tok aku...huhu xsempurna besday tanpa kek! Cam bebudak kan? Lantakkan ape org nak ckp ade aku kesah!! Feelinggg tocing jugakkk...
Sempat jugak hadirkan diri kenduri doa selamat..di hari baik menambah pahala mengambil berkat!! N tenkiu my frenn nyanyikan besday song pakej banje kek buatan sendiri!! Ooo i'm tocing lagikkksss..
Kesimpulan nya harini ari terbaik untok aku!! Semoga hari2 mendatang jugak baik2... Amin...

Wednesday, February 12, 2014

dinner oh dinner

selepas setahun!!mmmm merasa la p dinner!! jauh wei perjalanan aku cameron ke ipoh.. nama pon dinner mesti la malam kn...mmg btol2 giler rasanya... kol1pg drive nk balik cameron... ha amik ko sunyi sgt... seram sgt... perghh ni la skali wat giler... pasni mmg xbuat dah... 
klu nk cter pasal dinner mmg xabes... 2bulan sblm dinner dah pk nk pakai baju ape huhuhu... gurls kn dah normal tu.. cuma saat2 akhir bos bgtau tema "retro 60an - 80an" warna punk vs blue... sabar je lah... menggelabah katak ler memasing!! aku pon xpepasal terjebak jugak!! haha seb baik la ada jmp satu blogger ni jual baju online saiz comel2 gebu cam aku ni!! haha alhamdulillah....
so kesimpulan nye...hmm biasa2 je dinner nye... better opis lama aku nye dinner hahaha... sungguh xkenang budi :) serius ckp opis lama kat kl ade je pggil artis kali hurm jgn kan artis hiburan pon staf2 je yg buat!! boring jugakkkkk....xbestttt byk dr best!!oooo dam misz all...

ooooooooittt cannot upload pic der... strees

Saturday, January 25, 2014

22jan2013 - 22jan2014

alhamdulillah pejam celik pejam celik setahun dah aku jd warga cameronRian... serius xsangka... serius ttp rs cam dtg cameron just melawat2 jerk hehe...
sepanjang setahun ni mcm2 jd.. hapynsedih terkezuttt sumer ade...tp pape pon syukur sgt  ttp boleh idop bak kata mak huhuhu... ok la kan ckop makan ckop tido hehhe....
wat masa ni xde rasa perubahan besar sgt la.. aku ttp aku yg dulu hahaha dah mcm tajuk lagu lak... masih bujang, ttp sukerrrrrr shoping!! masih mencari2 keredhaan ilahi...insyaAllah...hmmmm sama la cam dolu2 hmmmm peminat tegat kelab keta...boleh ngadap intenet sampai subuh!!oohh ni habit buruk ok jgn ikot...bl g koje mata rabak!! hehehe
satu yg mak aku pon pasan aku dah kurang aktiviti beli kain pasang wat baju koje hehehe...almaklum la kat cn pakai uniform so ari2 baju ttp warna tu :) lecehnye bila ade kenduri kendara masak nk cr baju!! mula la rabak poket nk beli baju siap hmmm nasibbbbb.....
ok la hmmm untuk tahun kedua ni,hmmm azam aku nk abeskan tahun ni cepat2 supaya boleh cepat ke tahun yg ketiga!! hahaja nampak x permainan nye.... almaklum la tahun ke3 br boleh mintak transfer lalalallala....
peace no war......

Tuesday, December 17, 2013

hallu hallu...

salam warga blogger!! lama xupdate...lama dah xmerepek kat dlm ni..almaklum la semenjak jd warga tetap cameron highlands nie life mcm xberapa nk terator huhu... g keja balik keja pon dah rasa penat sgt2 t yg xlarat nk p cc ke ape tu.. ade tabby pon line kat umh sewa cam hampeh!! maxis lgsg xde harapan nk guna.. so redha je la...
ok2 xmau merepek byk... arini bersiaran dr kole lumpor stay umah kakak sempena abes kat cuti untuk tahun 2013 nie,tahun depan lain cter k hahhaa...
plan mcm2 kat kepala nie tp paham2 je la aku je yg cuti org lain keja so ttp xleh nk merayap2 sedihhhh... bila pikir2 balik cam xsesuai aku cuti time ni hahahahaaaaaa....
ok2 la misi kali nie nak cari baju dinner pestime kot join dinner kompeni rimau ni celah perak..so harap2 best la dr yg selama ni aku p kl nye :) dr ari sabtu sampai ni ari selasa ttp aku xbeli lagi..bkn xmau beli yg aku berkenan sume nye saiz xde sobs sobs.. susah jd og comel nie :p
cuti semggu tp xde aktiviti pon xbest jugakkkkk........................
k la out dulu nak p jusco jap pastu nak p pesta buku...dok tgk org update kat blog teringin plak nk p hehehe....
daaa....hmm pesanan penaja sape2 nk turun cameron rojer2 la k daaaaa

Sunday, August 11, 2013

selamat hari raya

salam semua..... samat hari raya aidilfitri semua... belom terlambatkan nk ucap hehehe, problem intenet dan kebzian kat tanah rata membuatkan aku xsempat okes nk membebel kat cn.... nk baca story kengkwn pon sedihhhhh.... 
ok2 xmau merepek... pape oon samat hari raya semua maaf zahir batin!! 
arini nk share kisah raya aku tahun nie,tahun 2013 nie btol2 mencabar.... sgt2 byk  dugaan... yela pestime keja tempat baru so bonus raya @duit terpijak nan hadooo :( so raya sederhana sgt sobs sobs... tragediii sgt ngan cuti raya pon seb baik malaysia nie bg 4ari, so ade la cuti 4ari.. nk tambah cuti mmg xde la... redha jerk la nk wat camne kan... 
so arini last day cuti esok sudahhh keja, uwarghhh sedihhh... sedara mara dok sebok lagi kumpol kat kg, aku dah kena pack barang mencii.. menci..
tragedi lagiksss baju raya yg sehelai pon xsiap!! stressss.... mmg kejam makcik tukang jahit tu... sumpah aku xkan hantar dah ke situ.... so mood bergambar raya pon xde... :(



nota kaki: agak2adexorglaintragediCamAku???

Sunday, July 14, 2013

Puasa kat kg!

Salam semua :) berjaya jugak sambut puasa kat kg mggu ni dgn adikbradik yg lain. Alhamdulillah
W/pon bukan puasa pertama tapi ok la kan tetap puasa mggu pertama wajib ngan mak abah!!
Alhamdulillah dah 4 ari puasa arini xlama g dah nak raya plak pejam celik je rasanya.
So arini berjaya p bazar kat kg,klu nak bandingkan ngan kat cameron mmg jauh sgt beza...meriah sgt rasa yg kat kg nie..puas hati puas mata heehehe..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, July 10, 2013

Dugaan puasa

Alhamdulillah selesai sudah 1ramadhan,ade 29hari je lagi pejam celik pejam celik kejap je nk raya plak. :)
Arini nk share pengalaman aku pose kat tempat baru n kerjaya baru!! Perkataan tepat nya STRESS sgt :( sampai satu tahap rasa nk nangis! Omg lemah kan aku..
Klu ikotkan xde pon rasa lapar maybe sbb cuaca kat cameron ni suam2 kuku so xde masalah kot pasal lapar @ dahaga cuma ngantok sgt arini apesal ntah mcm digam2 mata adoiii..
Cuma tu la bila bab kerja, bekerja ngan lain kaum dari kita ni masalh jugak rupa nya, dulu kat kl opismate sume melayu so masing2 lumba2 nak balik nk masak xpon nk p bazar!so xde isu la balik lambat ke ape Tp suasana kat cn sgtttttt beza.
Mcm arini, dah nasib aku kot dpt pegawai cina, opis hour kol5.45 klu ye pon nak soh aku stayback agak2 la bulan pose ni,kol7 pon masih soh aku stay lg buat itu ini,alasan xmau keja pending!! Terkejar2 aku td nk cepat balik, sampai kan budak guard pon leh ckp nk belikan aku roti.. Sedih btol la.. Aku rasa nk tikam je cina tu!! Gerammm..xrespek lgsg ngan agama org!!
Aku kuar bank pon dah 7.15 bebuka 7.37pm bygkan ape aku nk masak @ makan bebuka?? Bengang x? Lari2 singgah bazar xde ape pon yg tinggal peniaga pon dah kemas2 lg wat aku sedih sgt! Ee aku sensitip ok kat cn :( last2 p kedai runcit beli air kotak laici..balik umah ngan perasaan sayuuuu sgt..
Alhamdulillah sempat bebuka kat dlm umah,dan allah masih syg aku sbb housemate aku beli makanan lebih!! Tenkiu sgt2 aku btol2 terima kaseh kat kawan aku ni. Klu xbebuka air kotak je la br tunggu nak masak pape...:(
Tragisss sgt puasa pertama aku kan!!

Salam ramadhan semua :) wish me luck ok
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, July 9, 2013

Salam ramadhan

Salam ramadhan semua :) semoga ramadhan kali ni berkesempatan merasa sehingga hari teraKhir dan semoga kita semua dpt kumpol pahala dgn byk nya amin..

Dan untuk aku semoga diberikan kesabaran yg berlipat kali ganda dlm mengharungi cabaran berpuasa di tempat baru, suasana kerja baru dan serba serbi baru.. InsyaAllah semoga Allah permudahkan amin

Nota kaki : samat berpose :)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selepas 11tahun!

Alhamdulillah selepas bincang punya bincang akhirnya kami bertemu muka selepas 11tahun!! Agak lama la jugak kan :) semoga persahabatan kami kekal sampai syurga amin.
Seperti plan asalnye berkumpol je dekat kfc makan,itu je yg ade kat area skolah lama ktorg..kfc tu la byk kenangan dak skolah aku dolu2 :)
Pastu gerak ke skolah SMT Kuala Lipis!!yeay berjaya jugak msok melawat w/pon main redah je!! So terjah aspuri dulu rinduuuu sgt zaman skolah dulu..rasa nk patah balik zaman dulu.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...